Мабуть, абсолютно кожна дитина любить рекламу, і це не дивно, адже вона створена спеціально для залучення до себе уваги, саме тому діти і є улюбленою аудиторією рекламодавців. Зазвичай в них є кишенькові гроші, вони впливають на батьків, змушуючи їх купувати те, що бачили в рекламі, з самого дитинства з них роблять споживачів, які прагнутимуть купувати товари у майбутньому.
На захисті вразливої і ще не сформованої психіки наших дітей стоїть Закон України «Про рекламу», який визначає вимоги та заборони в цій сфері.
Так, згідно Закону забороняється реклама:
- з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання дітьми;
- з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, інших законних представників дитини, педагогів та довіру до них дітей;
- з вміщенням закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;
- з використанням зображень (включно з графічними) застосування справжньої або іграшкової вогнепальної зброї, вибухових пристроїв, крім соціальної реклами, яка охоплює суспільно корисну інформацію, спрямовану на профілактику правопорушень, забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, популяризацію патріотичного виховання.
Реклама не повинна:
- містити зображення дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров'я і життя ситуацій;
- завдавати дітям моральної чи фізичної шкоди, викликати у них відчуття неповноцінності;
- вказувати на можливість придбання рекламованого товару, розрахованого переважно на дітей, кожною сім'єю без урахування можливостей її бюджету.
- створювати у дітей враження, що володіння рекламованою продукцією дає їм перевагу над іншими дітьми.
Зі свого боку батьки можуть захистити дитину від впливу реклами:
- на час рекламної паузи відволікайте дитину від перегляду;
- налаштуйте «батьківський контроль» в Інтернеті;
- продумайте походи в супермаркет заздалегідь;
- пояснюйте як працює реклама.
Пам’ятайте, що найбільш авторитетним прикладом та грунтом для навчання дітей можете стати саме ви!
В разі виявлення випадків порушення вимог законодавства про рекламу звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.