Реклама чи спам?

Реклама має важливу роль у бізнесі та суспільстві, вона інформує про нову або кращу продукцію і навчає як її використовувати, допомагає порівняти вироби і їх особливості, даючи покупцю можливість приймати рішення про покупку, будучи вже інформованим, а також віддзеркалює тенденції в моді та дизайні і вносить вклад в естетичні уявлення громадян. Але що робити, коли її забагато і це створює певні незручності?

Відповідно ч. 118 ст. 2 Закону України «Про електронні комунікації» спам – це електронні, текстові та/або мультимедійні повідомлення, що без попередньої згоди (замовлення) користувачів неодноразово (більше п’яти повідомлень одному абоненту) надсилаються на їхні адреси електронної пошти або кінцеве (термінальне) обладнання, крім повідомлень постачальника електронних комунікаційних послуг щодо надання ним електронних комунікаційних послуг або повідомлень від органів державної влади чи органів місцевого самоврядування з питань, що належать до їх повноважень.

Згідно ч. 2 ст. 14-3 Закону України «Про рекламу» розповсюдження реклами у формі спаму, у тому числі здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, у тому числі в електронній формі, забороняється. Розповсюдження реклами з використанням номерів телефонів чи інших мережевих ідентифікаторів споживача може здійснюватися лише за наявності попередньої письмової згоди такого споживача, у тому числі в електронній формі, та якщо споживач отримує можливість безоплатно у будь-який час у простій і зрозумілій формі відмовитися від використання своїх даних, у тому числі від отримання реклами з використанням номерів телефонів чи інших мережевих ідентифікаторів споживача.

За порушення ч. 2 ст. 14-3 цього Закону на розповсюджувача реклами накладається штраф у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Тож, що можна зробити зі спамом?

Відповідно до ст. 8 Закону України “Про захист персональних даних” кожен має право:

  • відкликати згоду на обробку персональних даних;
  • пред’являти вимогу володільцю персональних даних із запереченням проти обробки своїх персональних даних;
  • пред’являти вимогу щодо знищення своїх персональних даних будь-яким володільцем персональних даних, якщо ці дані обробляються незаконно;
  • звертатися із скаргами до Уповноваженого з прав людини або до суду.

Тобто суб'єкт персональних даних має право відкликати свою згоду на обробку персональних даних (якщо він є клієнтом компанії, що надсилає спам) або ж вимагати видалення його персональних даних з бази даних спамерів. Для цього можна звернутись безпосередньо до особи, яка здійснює небажані дзвінки чи надсилає небажані повідомлення, чи до Уповноваженого ВРУ з прав людини.

Пам'ятайте - не слід відкривати посилання та файли з підозрілими листами. За невідомими відправниками та надто привабливими пропозиціями часто криється саме спам.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45