Знай свої права: захист прав споживача при отриманні послуг в перукарні чи салоні краси

На що потрібно звернути увагу, якщо плануєте відвідати перукарню чи салон краси.

Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області нагадує, що відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2023 № 614 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», в кожній перукарні або салоні краси має бути куточок споживача, в якому повинна бути така інформація:

  • загальні відомості про виконавця:
  • для юридичних осіб: найменування юридичної особи (відокремленого підрозділу), місцезнаходження, код згідно з ЄДРПОУ, номер телефону;
  • для фізичних осіб – підприємців: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), фактична адреса об’єкта надання побутових послуг, номер телефону;
  • офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що забезпечують захист прав споживачів;
  • відомості про працівників, які обслуговують споживача (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
  • перелік побутових послуг, що надаються;
  • зразки матеріалів та виробів (у каталогах, буклетах, проспектах тощо);
  • ціни і тарифи на побутові послуги, матеріали та вироби, затверджені виконавцем;
  • перелік категорій громадян, яким законодавчими актами установлені пільги.

Інформація надається споживачу відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Куточок споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для споживачів місці.

На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем. Під час приймання замовлення виконавець послуги повинен надати замовнику професійну консультацію та узгодити з ним модель стрижки, зачіски, вид та колір фарби, лаку тощо.

Надання послуг здійснюється відповідно до переліку і за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків визначається виконавцем послуги за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання).

 Розрахунковими документами, що засвідчують факт надання послуги можуть бути: касовий чек - для виконавців, які у розрахунках із замовниками використовують реєстратори розрахункових операцій (розрахункова квитанція у разі виходу такого реєстратора з ладу або тимчасового відключення електроенергії), квитанція - для виконавців, які згідно із законодавством не застосовують таких реєстраторів.

Розрахунки за надані побутові послуги здійснюються в готівковій та/або в безготівковій формі відповідно до законодавства. Споживачу в обов’язковому порядку видається розрахунковий документ, що підтверджує факт надання побутової послуги. У разі часткової оплати після кожної завершеної та сплаченої операції з надання побутової послуги споживачу видається розрахунковий документ.

Що потрібно знати про свої права:

Якщо вас з якихось причин не задовольняють послуги закладу, ви маєте право, відповідно до ст. 10 Закону України «Про захист прав споживачів», вимагати:

1) безоплатного усунення недоліків у наданій послузі у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни наданої послуги;

3) безоплатного повторного надання послуги;

4) відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків наданої послуги своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) якщо після надання послуги ви виявили істотні недоліки результату послуги, зокрема, зачіска, яку вам зробили, не відповідає тій, яку ви замовляли,  і виправити її неможливо, в такому випадку споживач має право вимагати повернення  коштів.

У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів споживач може захистити свої права таким чином:

  • звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
  • у разі невирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до територіального органу Держпродспоживслужби за місцем розташування суб’єкта господарювання;
  • звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Варто зазначити, що споживач не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, якщо не доведе, що отримував послуги саме в цьому салоні, та без наявності розрахункового документу, що засвідчує факт отримання послуги.

 

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45