Напередодні весняних свят Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області нагадує права споживача при покупці ювелірних виробів

Роздрібна торгівля ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння (далі - ювелірні вироби) здійснюється через спеціалізовані магазини, спеціалізовані відділи (секції) магазинів з універсальним асортиментом товарів, а також за допомогою засобів дистанційного зв’язку (постанова КМУ від 04.06.1998 р. № 802).

Продаж ювелірних виробів у дрібнороздрібній торговельній мережі, на ринках (крім розміщених на них спеціалізованих магазинів, відділів) та з рук забороняється.

За торгівлю ювелірними виробами у місцях, не встановлених для такої торгівлі, суб’єкти господарювання несуть відповідальність згідно із законом.

Ювелірні вироби як вітчизняного, так і іноземного виробництва під час продажу повинні мати товарні ярлики, які передбачають наявність такої інформації: найменування або товарний знак підприємства-виробника, найменування виробу або його шифр, найменування сплаву металу та його проба, маса виробу, номер (розмір) каблучки або браслета, найменування каменю та його маса, а також позначки “виріб був у вжитку” або “б/в” для ювелірних виробів, які були у вжитку.

Торгівля ювелірними виробами з дорогоцінних металів здійснюється суб’єктами господарювання тільки за наявності відбитка державного пробірного клейма України.

Державне пробірне клеймо - знак установленого єдиного зразка, що засвідчує цінність виробів із дорогоцінних металів. Опис державного пробірного клейма та його форма затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики (п. 22 ст. 1 ЗУ від 18.11.1997 № 637/97-ВР).

Торгівля ювелірними виробами без відбитків державного пробірного клейма України забороняється.

Споживач має право на вільний вибір товару, на перевірку його якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни, демонстрацію безпечного та правильного його використання. На вимогу споживача продавець зобов’язаний надати йому контрольно-вимірювальний прилад, документи про якість, безпеку, ціну товару.

Перед покупкою покупцеві необхідно переконатися в наступному:
– прикраса опломбована і не має ознак носіння (подряпин, слідів попадання рідини на виріб);
– у наявності бирка і атестат на закріплені у виробі дорогоцінні камені (якщо такі є);
– присутні всі документи на товар (квитанція, або товарний чек), заводське маркування, упаковка.

Після купівлі товару, обов’язково зберігайте розрахунковий документ!

За законодавством України ювелірні вироби  входять до переліку товарів, які НЕ підлягають поверненню та обміну: "Ювелірні вироби належної якості, зазначені в переліку непродовольчих товарів, затвердженому Постановою КМУ від 19.03.1994 року № 172, не підлягають поверненню та обміну."

Якщо протягом гарантійного терміну у ювелірного вироба виявився дефект, наприклад, виріб тріснув чи не тримається камінчик, то, відповідно до вимог ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів», споживач має право вимагати заміни виробу на аналогічний належної якості, відповідного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків або відшкодування витрат на їх усунення.

Споживач має довести, що йому продали товар неякісний. Встановити це можливо шляхом проведення експертизи, звернувшись до державної пробірної служби України або за письмовою заявою споживача до суб’єкта господарювання, у якого придбався даний виріб. Суб’єкт господарювання має організувати проведення експертизи протягом 3-х днів з дня отримання заяви від споживача. Оплата за експертизу належить суб’єкту господарювання, але якщо експертиза доведе вину споживача, а не виробничий недолік, то споживач повертає кошти за експертизу суб’єкту господарювання.

Якщо ващі права порушено, звертайтеся до Держпродспоживслужби із скаргою.

У тексті скарги необхідно вказати найменування та місцезнаходження суб’єкта господарювання. Без зазначення цієї інформації неможливо здійснити перевірку. Ця інформація є у фіскальному чеку.

Водночас зазначаємо, що для захисту своїх законних прав Ви можете звернутися до суду. Відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

Бережіть себе та пам’ятайте про свої права.

 

 

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45