Проведено семінар з питань захисту прав споживачів у м. Лисичанськ

З метою підвищення правової обізнаності з питань захисту споживачів 17 червня 2021 року у військово-цивільній адміністрації м. Лисичанськ відбувся семінар для суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі взуттям та одягом. На запрошення організаторів семінару до участі у заході долучилися спеціалісти управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області.

Суб’єктам господарювання наголошено на необхідності дотримання норм Закону України «Про захист прав споживачів», «Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами», затвердженими Наказом Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року № 104.

Зокрема, були розглянуті питання забезпечення прав споживачів у разі придбання ними товару неналежної якості, права споживачів на обміну непродовольчого товару належної якості, а також питання організації проведення експертизи для визначення причини втрати якості продукції (статті 8, 9, 17 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Згідно статті 8 у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Щодо обміну товару належної якості, у статті 9 зазначено, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Також, на виконання Плану заходів з реалізації першого етапу (до 2022 року) Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.01.2020 № 1585-р та Плану роботи Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області на 2021 рік, фахівці з захисту прав споживачів звернули увагу суб’єктів господарювання до встановлених Законом України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» вимог щодо використання державної мови при здійсненні підприємницької діяльності, а саме: необхідність обслуговування покупців українською мовою, інформація на цінниках на товарі, вивісках, рекламі також має надаватися державною мовою.

Під час обговорення суб’єктам господарювання надані ґрунтовні відповіді на численні питання, розповсюджені друковані пам’ятки щодо захисту прав споживачів.

Проведення подібних заходів підсилює співпрацю органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування, сприяє підвищенню правової культури представників торгівлі, забезпечує свідоме застосування правових норм у повсякденному житті.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45