Споживачу повернули 25 тис. грн після втручання фахівців Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області

Одним із напрямків роботи управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області є опрацювання звернень щодо порушення прав споживачів суб’єктами господарювання при реалізації товарів та надання послуг.

Так, до Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області на особистому прийомі звернувся мешканець м. Обухів, Київської області з питання покупки у магазині ТОВ «Розетка UА» смартфона Apple iPhone-12. Після отримання смартфону споживач дійшов висновку, що він не підходить йому за розміром. У той же день заявник повернув смартфон продавцю з проханням замінити на аналогічний або повернути сплачені за товар кошти. Продавець відмовив у задоволенні вимог покупця.

Споживачу було надано консультації та рекомендації щодо подальших дій, а саме – звернутись до продавця з письмовою заявою відповідно до ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів».

Крім того, спеціалістами управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області проведено роз’яснювальну роботу із суб’єктом господарювання ТОВ «Розетка UА» з питання необхідності дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів. За результатами проведеної роботи ТОВ «Розетка UА» повернула споживачу кошти у сумі 25 тис. грн.

Додатково повідомляємо, що права споживача при придбанні товару належної якості регламентуються статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів». А саме:

  • споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням;
  • споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем;
  • обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти;
  • якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару;
  • при розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

Управління захисту споживачів постійно працює в напрямку запобігання порушенням прав споживачів шляхом здійснення інформаційної та консультативної діяльності, проведення роз’яснювальної роботи для громадян та суб’єктів господарювання.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45