Звіт з основних показників роботи за 1 квартал 2021 року управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області

Відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» Головним управлінням Держпродспоживслужби в Луганській області забезпечуються відповідні умови для реалізації громадянами конституційних прав на письмове звернення та особистий прийом. Протягом 1 кварталу 2021 року управлінням проводилась робота щодо неупередженого та всебічного розгляду питань, які порушувались громадянами.

За звітний період до управління надійшло всього – 52 звернення громадян, з них письмових звернень – 24, у т. ч. з Державної установи «Урядовий контактний центр» – 15. На особистому прийомі розглянуто 28 звернень. У результаті проведеної активної роз’яснювальної та просвітницької роботи довіра серед споживачів до управління зростає.

Аналіз письмових звернень громадян свідчить про те, що найбільш гострою проблемою, з якою стикаються споживачі, є незадовільна якість непродовольчої групи товарів – 30 звернення (57,6%); надання неякісних побутових та житлово-комунальних послуг – 21 звернення (40,3%).

Значне місце у структурі розгляду звернень громадян посідають скарги на неякісні послуги з гарантійного ремонту складно-побутової техніки, неналежної якості непродовольчої групи товару – одягу, взуття, складно-побутової техніки, надання послуг тощо.

Так, за результатами розгляду звернення, яке було направлено до Державної установи «Урядовий контактний центр», споживачу з м. Сєвєродонецьк Луганської області було повернуто кошти у сумі 1450 грн. за фактично ненадані ритуальні послуги ПП «Пантеон». Споживачу з с. Смолянинове Луганської області, який звернувся до управління на особистому прийомі, повернуто кошти у сумі 5,9 тис. грн. за неякісний генератор.

За звітний період поточного року сума повернутих споживачам коштів за неякісну продукцію (товари, роботи, послуги) становить 23,3 тис. грн.

З метою контролю виконання вимог Закону України «Про рекламу» за звітний період було обстежено 156 рекламоносіїв, у тому числі:

  • у сфері зовнішньої реклами – 102;
  • у сфері внутрішньої реклами – 5;
  • на транспорті – 8;
  • на телебаченні та радіо – 12;
  • в друкованих ЗМІ – 29.

За результатами обстеження управлінням виявлено порушень (заведено справ) по рекламоносіях загальною кількістю – 11, серед них: у сфері зовнішньої реклами – 11. Виявлено 7 порушень щодо реклами алкогольних напоїв, 1 порушення щодо реклами лікарських засобів та інші. Надано для виконання 1 припис про усунення порушень, 3 рішення про зупинення розповсюдження реклами. Накладено штрафи на 5 суб’єктів господарювання на загальну суму 9,9 тис. грн. У добровільному порядку штрафи сплачено 4 суб’єктами господарювання, що складає 80% від загальної кількості притягнутих до відповідальності, на загальну суму 6,8 тис. грн. Розгляд справ триває.

На виконання Плану заходів з реалізації першого етапу (до 2022 року) Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава», затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.01.2020 № 1585-р, та Плану роботи Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області на 2021 рік, фахівцями управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області в рамках співпраці з військово-цивільними адміністраціями міст Сєвєродонецьк, Лисичанськ, Щастя, райдержадміністрацій міст Кремінна, Старобільськ проведено 9 спільних заходів з питання забезпечення інформування суб’єктів господарювання та споживачів щодо нормативного врегулювання питання використання державної мови при здійсненні підприємницької діяльності на території ДП Центральний ринок м. Сєвєродонецька, ринку «Джамілі» м. Лисичанськ, Центрального ринку м. Старобільськ, Центрального ринку м. Щастя, Центрального ринку м. Кремінна.

Протягом звітного періоду проводилась активна робота з організації та проведення робочих нарад і семінарів з представниками органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів. Взагалі було проведено 5 відповідних заходів у містах Лисичанськ, Старобільськ, Кремінна.

Завданням Головного управління є впровадження ефективної системи захисту прав споживачів шляхом застосування комплексного підходу до вирішення питань захисту прав споживачів, що передбачає розвиток та взаємодію всіх складових системи захисту прав споживачів в Україні, зокрема правового забезпечення та державного захисту прав споживачів.

Для підвищення рівня довіри громадян до державної системи захисту споживачів, підсилення превентивного захисту прав споживачів, недопущення та зменшення кількості порушень прав споживачів, підвищення рівня освіти та поінформованості населення щодо споживчих прав та механізмів їх захисту продовжено проведення заходів з наданням консультацій споживачам та суб’єктам господарювання з питань дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів у крупних торгівельних центрах м. Сєвєродонецьк.

Протягом 1 кварталу 2021 року управлінням проведено 3 відповідних заходи. Під час проведення заходів суб’єктам господарювання і споживачам також запропоновані друковані інформаційні матеріали.

Під час участі фахівців управління у заходах щодо протидії поширенню коронавірусної хвороби COVID-19 проводилась роз’яснювальна робота з наданням консультацій суб’єктам господарювання з питань дотримання законодавства у сфері захисту прав споживачів. Протягом 1 кварталу 2021 року управлінням проведено 7 відповідних заходів. Під час проведення заходів суб’єктам господарювання і споживачам надавалися друковані інформаційні матеріали.

З нагоди Всесвітнього дня захисту прав споживачів на обласному телеканалі СТВ проведено виступ Начальника Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області Ріти ХОЛОДЕНКО.

Для упередження причин, що сприяють порушенню прав громадян як споживачів, підвищення правової обізнаності та поліпшення інформованості громадян були задіяні засоби масової інформації: проведено 2 виступи з відповідними роз’ясненнями в телеефірі ТРК «Донбас Онлайн» та ТРК «СТВ».

На підставі Секторального плану державного ринкового нагляду на 2021 рік, затвердженого Головою Держпродспоживслужби 30.11.2010, фахівцями відділу ринкового та метрологічного нагляду управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області протягом 1 кварталу 2021 року проведено 15 перевірок характеристик продукції, з яких:

  • 10 – планові перевірки характеристик продукції;
  • 5 – позапланові.

За результатами проведених перевірок характеристик продукції прийнято 21 рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів, з них:

  • 13 рішень про усунення формальної невідповідності;
  • 4 рішення про приведення продукції у відповідність із встановленими вимогами;
  • 4 рішення про тимчасову заборону надання продукції на ринку.

Всі рішення своєчасно внесені до електронного реєстру рішень органів ринкового нагляду.

На офіційному сайті Головного управління розміщено 19 публікацій з корисними порадами для споживачів та інформацією про заходи, які були проведені управлінням захисту споживачів. Також інформацію висвітлено в соціальній мережі Facebook.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45