Питання гарантійного ремонту товарів

Всі ми є постійними споживачами різних товарів, робіт чи послуг.

Відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) і виробниками, виконавцями, продавцями в умовах різних форм власності регулює Закон України «Про захист прав споживачів», також він встановлює права споживачів та визначає механізм реалізації державного захисту їх прав.

Відповідно до статті 5 Закону України «Про захист прав споживачів» держава забезпечує споживачам захист їх прав, надає можливість вільного вибору продукції, здобуття знань і кваліфікації, необхідних для прийняття самостійних рішень під час придбання та використання продукції відповідно до їх потреб, і гарантує придбання або одержання продукції іншими законними способами в обсязі, що забезпечує рівень споживання, достатній для підтримання здоров’я і життєдіяльності.

Товари, роботи чи послуги бувають належної або неналежної якості, тобто, коли існує невідповідність інформації про продукцію, наданої виробником (виконавцем, продавцем) чи вимогам нормативно-правових актів і нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред’являються до неї.

Товари та послуги мають гарантійний термін. Отже, якщо особа  купує товар, обов’язково варто звернути увагу на документи, які його супроводжують адже, у гарантійному талоні, технічному паспорті визначено термін, у продовж якого продавець, виробник чи виконавець зобов’язаний усунути недоліки, шляхом здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів».

На гарантійне обслуговування приймається товар за наявності експлуатаційних документів, пломб виробника або виконавця на товарі, якщо це передбачено експлуатаційним документом, та за відсутності пошкоджень товару, відповідно до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

- пропорційного зменшення ціни;

- безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

- відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Окрім того, товар може мати істотний недолік, який унеможливлює його використання відповідно до цільового призначення даного товару і виник з вини виробника (продавця, виконавця) та в подальшому використанні, після його усунення, проявляється знову з причин, що не залежать від споживача і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

- він взагалі не може бути усунутий;

- його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

- він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Істотний недолік має бути підтверджений документом. Це може  бути висновок експертизи чи сервісного центру. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Продавець має направити товар на експертизу у триденний термін з дня одержання письмової заяви від споживача, за умови, якщо гарантійний термін на товар не вичерпався, за рахунок продавця, виробника.

Якщо експертизою буде встановлено, що недолік товару виник внаслідок порушення споживачем встановлених правил використання, зберігання чи транспортування, дій третіх осіб, споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю (підприємству, яке виконує його функції) витрати на проведення експертизи. У такому випадку вимоги споживача не підлягають задоволенню.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

- розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

- вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Отже, дуже важливо знати свої права та вміти їх захищати!

В разі виявлення випадків порушення вимог законодавства щодо захисту прав споживачів  звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів.

         

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45