Як діяти, якщо виявлено недоліки товару при користуванні під час гарантійного терміну

Чи траплялася з вами ситуація, коли, придбавши, приміром, нові черевики і вдягнувши їх лише кілька разів, ви з розчаруванням виявляли відклеєну підошву або якийсь інший недолік, що не залишає сумнівів у неналежній якості взуття? Або, скажімо, виходить з ладу нещодавно придбана побутова техніка?

Якщо така прикрість трапилася протягом гарантійного строку, звичайно, найпростішим шляхом відновити порушене право споживача є звернення з письмовою заявою до керівника магазину та викладення у ній своїх вимог.

Ч. 1 ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів" (далі – Закон) дозволяє споживачу у разі придбання ним товару неналежної якості висувати до продавця/виробника одну з наступних вимог:

  1. пропорційне зменшення ціни;
  2. безоплатне усунення недоліків товару в розумний строк;
  3. відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
  • вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

  1. він взагалі не може бути усунутий;
  2. його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
  3. він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором (п. 12 ст. 1 Закону).

Якщо під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виробник) зобов'язаний у 3-денний строк з дня отримання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції.

Експертиза проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Якщо в результаті експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі товару споживачу в результаті порушення останнім встановлених правил використання, зберігання або транспортування, то вимоги споживача не задовольняються, а споживач зобов'язаний відшкодувати витрати на проведення експертизи.

Отже, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати безоплатного усунення цих недоліків товару в розумний строк. Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

Якщо ваші права як споживача порушено і суб’єкт господарювання відмовляється задовольнити справедливі вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів – звертайтесь до Держпродспоживслужби та її територіальних органів. Також споживачі можуть захистити свої права в судовому порядку відповідно до статті 22 Закону.

 

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45