Як рекламною викладкою тютюнових виробів торгові мережі намагаються обходити антитютюнове законодавство

Будь-яка реклама, стимулювання продажу та спонсорство тютюнових виробів заборонені – ст.22 (з 11 липня 2023 року) Закону України «Про рекламу» та – ст.16 (з 16 вересня 2012 року) Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення». Додатково до заборони реклами тютюнових виробів, Законом №1978-ІХ введено (з 11 липня 2023 року)  повну заборону реклами/стимулювання продажу/спонсорства: пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння – ст. 161; електронних сигарет/заправних контейнерів/ рідин, що використовуються в електронних сигаретах – ст. 162.

Зокрема забороняється: розміщення інформації про виробника тютюнових виробів та/або тютюнові вироби у місцях, у яких такі вироби реалізуються чи надаються споживачеві, у тому числі на елементах обладнання та/або оформлення місць торгівлі, з використанням графічних зображень чи малюнків, кольорових елементів, фонових вставок, відмінних від кольору торговельного обладнання чи оформлення вітрини, рухомих світлових приладів, пристроїв для демонстрації відеороликів.

Аналогічні заборони щодо викладки також введені для пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння (ст.161) та електронних сигарет/заправних контейнерів/рідин, що використовуються в електронних сигаретах (ст.162), проте не допускається розміщення плаката про наявні вироби та ціни на них.

Попри те, що реклама тютюнових виробів заборонена, тютюнова індустрія використовує таку маніпуляцію, як рекламна викладка тютюнових виробів у точках продажу,  користуючись  вітринами/касами/кіосками як рекламними майданчиками. Це коли тютюнові вироби мають спеціальне оформлення і вони це називають не рекламою, а викладкою. Наче звичайне розміщення товару, як на полицях магазину. Пачки сигарет розміщують у привабливих лайтбоксах, додають 3D-малюнки або рухливі зображення.

Усе це розраховано не на курців зі стажем, а на залучення молоді до шкідливої залежності. Дітей приваблює яскрава викладка сигарет і те, як оформлені пачки. Така реклама на вітринах ще й стимулює імпульсивні покупки та знижує ймовірність кинути курити для тих, хто цього хотів би.

Отож, у випадку  якщо Вами виявлено зовнішню чи внутрішню рекламу тютюнових виробів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння чи  електронних сигарет/заправних контейнерів/рідин, що використовуються в електронних сигаретах Ви можете скласти скаргу до Держпродспоживслужби на заклад, адміністрація якого допустила порушення антитютюнового законодавства.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45