17-18 травня 2018 року в Києві відбувся семінар про рекламу, стимулювання продажу та спонсорство тютюнових виробів і про продаж електронних сигарет, який запроваджено ТАІЕХ в рамках надання допомоги країнам-кандидатам до вступу у ЄС у розв’язанні питання запровадження законодавства ЄС. В семінарі взяли участь фахівці з контролю за рекламою управління захисту споживачів.
ТАІЕХ – це ефективний інструмент інституційної розбудови, що забезпечує підвищення професійної спроможності державних службовців та надання короткострокової технічної допомоги з питань наближення національного законодавства до норм і стандартів ЄС, який засновано Генеральним Директоратом Європейської Комісії з питань розширення у 1996 році як програма, що покликана допомагати країнам-кандидатам. Завдання ТАІЕХ полягає в спрощеному механізмі передачі та обміні передовим досвідом між країнами-бенефіціарами й країнами-членами Європейського союзу.
На семінарі було розглянуто актуальні питання у сфері застосування антитютюнового законодавства в Україні та у країнах ЄС. Експерти, запрошені до участі в рамках заходів ТАІЕХ, в основному є державними службовцями країн-членів ЄС, які працюють у аналогічних органах країни-бенефіціара. Дуже часто експерти є практикуючими спеціалістами в конкретній сфері. Експерти з Великобританії, Італії, Румунії доповідали про досвід застосування реклами та просування продажу тютюнових виробів у країнах Європи, розглянули правові засади спонсорування та благодійної діяльності тютюнових компаній. Також приділили увагу санкціям та оцінці ефективності штрафів за недотримання вимог законодавства.
Спілкування на семінарі з фахівцями з країн – членів ЄС стало можливе завдяки реалізації за рахунок коштів ЄС одного з заходів, передбачених механізмом використання інструменту ТАІЕХ. За результатами дводенної роботи семінару учасники переконались у перевагах співпраці з ТАІЕХ, яка дає можливість обміну інформацією стосовно законодавства Європейського Союзу та національного законодавства, інституційної та адміністративної практики, тісного співробітництва з країнами-членами ЄС, набуття професійного та особистого досвіду для державних службовців, що працюють в центральних органах виконавчої влади. Також спілкування на семінарі дало можливість для обміну досвідом роботи між представниками Департаменту захисту споживачів Держпродспоживслужби та її територіальних органів, налагодженню контактів задля подальшої співпраці.