Товарний чек – запорука захисту ваших прав, як споживачів!

Захист прав споживачів є одним із пріоритетних завдань, що ставить перед собою правова держава. Україна не є виключенням серед держав, які приділяють значну увагу питанням захисту прав та свобод споживачів, їх вдосконаленню та змінам в умовах постійного розвитку суспільства.

В статті 42 Конституції України проголошено: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів».

Права споживачів забезпечуються Законом України «Про захист прав споживачів».

Збираючись за покупками для запобігання можливих ускладнень, тим більше – споживчих конфліктів, слід пам’ятати деякі правила.

Згідно ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» усі проблемні питання щодо обміну, повернення, гарантійного ремонту придбаних товарів вирішуються виключно при наявності розрахункового документу, що підтверджує факт купівлі товару. Водночас, норми цієї статті закріплюють обов’язок продавця під час продажу товару видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Ці ж положення закріплені і в низці інших нормативних документів, зокрема:

  • п. 15 постанови КМУ «Про затвердження порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» (№ 506 від 11.04.2002 р.);
  • п. 18 розділу І наказу Мінекономіки «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» (№ 104 від 19.04.2007 р.).

Серед споживачів поширена думка, нав’язана в першу чергу продавцями, що чек можна отримати тільки у магазині, а на ринку касових апаратів немає, отож і чеки не видаються. Це помилка. Дія ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» поширюється на підприємства роздрібної торгівлі усіх форм власності на всій території України. На ринку продавець зобов’язаний на вимогу споживача виписати товарний чек встановленого зразка.

Якщо суб’єкт господарювання або продавець не надав Вам розрахунковий документ – вимагайте його! Зверніть увагу, щоб в розрахунковому документі були вказані назва магазину або прізвище фізичної особи-підприємця, дата здійснення та вартість покупки, підпис продавця.

Першочергова порада споживачеві: завжди зберігайте товарний (касовий) чек та інші документи, які опосередковано можуть підтвердити факт купівлі-продажу. Це можуть бути договори, квитанції, чеки, жетони, акти виконаних робіт. У випадку виникнення спірної ситуації, з документів, які ви маєте у паперовому вигляді, обов’язково зробіть ксерокопії. Чим більше буде у вас таких документальних доказів, тим більше шансів на успіх матимете для відстоювання своїх прав споживача у разі їх порушення.

У випадку, коли суб’єкт господарювання не згоден видати розрахунковий документ, радимо відмовитися від купівлі продукції або замовлення послуг в нього, тому що при виникненні конфліктної ситуації питання задовільнення законних вимог споживача може залишитись не вирішеним.

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45