Літо – пора відпочинку і подорожей. Гарних вражень і безтурботного життя. А ще – оздоровлення і підзарядки сонцем, морем, емоціями. Так повинно бути, і для більшості так і є. Але не для тих, хто придбав путівку у туристичних шахраїв або просто недбало вибрав місце відпочинку. Що робити, аби уникнути подібного досвіду?

Згідно ЗУ «Про туризм» поняття «туризм» варто розуміти як тимчасовий виїзд особи з місця проживання в оздоровчих, пізнавальних, професійно-ділових чи інших цілях без здійснення оплачуваної діяльності в місці, куди особа від’їжджає. Як бачимо, відразу постає ряд супровідних практичних питань і їх подальша реалізація: транспорт, трансфери, готелі, харчування, екскурсії тощо.

Сьогодні вирішенням вказаних питань займаються туристичні агентства та туристичні оператори.

Але досить часто туристичні фірми, користуючись юридичною необізнаністю населення, надають громадянам неякісні туристичні послуги або порушують їхні права. Порушення може полягати у відсутності в умовах договору юридичної відповідальності туроператора, або відсутності чітких строків на надання певних видів послуг і т.д.

Дійсно, на сьогодні населення нашої держави потребує якісного і комплексного підвищення рівня правосвідомості. Саме з цих причин, ми б хотіли звернути увагу споживачів на основні правові моменти при укладенні договору на туристичне обслуговування.

Перш за все варто зазначити, що законодавство на стороні туриста, тобто споживача. Захист прав особи, котрій надаються туристичні послуги, передбачений Законом України «Про туризм», «Про захист прав споживачів», Цивільним кодексом України та низкою інших нормативно-правових актів.

Правові особливості туристичного договору полягають у наступному:

По-перше, у статті 20 Закону України «Про туризм» перелічені істотні умови договору на туристичне обслуговування.

Такими умовами є:

1) строк перебування на відпочинку із зазначенням дат початку та закінчення туристичного обслуговування;

2) характеристика транспортних засобів, що здійснюють перевезення, їх вид і категорія, а також дата, час і місце відправлення та повернення (якщо перевезення входить до складу туристичного продукту);

3) готелі, їх місце розташування, категорія, строк і порядок оплати готельного обслуговування;

4) види і способи забезпечення харчування;

5) мінімальна кількість туристів у групі (у разі потреби) та у зв’язку з цим триденний строк інформування туриста про те, що туристична подорож не відбудеться через недобір групи;

6) програма туристичного обслуговування;

7) види екскурсійного обслуговування та інші послуги, включені до вартості туристичного продукту;

8) інші суб’єкти туристичної діяльності (їх місцезнаходження та реквізити), які надають туристичні послуги, включені до туристичного продукту;

9) страховик, що здійснює обов’язкове та/або добровільне страхування туристів за бажанням туриста, інших ризиків, пов’язаних з наданням туристичних послуг;

10) правила в’їзду до країни (місця) тимчасового перебування та перебування там;

11) вартість туристичного обслуговування і порядок оплати;

12) форма розрахунку.

Тобто, договір із туроператором чи турагентом буде дійсним лише тоді, коли у ньому будуть прописані всі вище перелічені умови. Адже, на думку законодавця, узгодження саме цих питань зможе забезпечити споживачу отримання послуги належної якості.

По-друге, переконайтеся в тому, що Ви отримали від туроператора квитанцію про сплату суми коштів, передбаченої договором на туристичне обслуговування.

По-третє, запам’ятайте: законодавством передбачено право туриста відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі. Це право передбачено Законами України «Про захист прав споживачів» та «Про туризм».

Якщо у Вас все таки виникли непорозуміння із туроператором і Ви вважаєте, що не зможете захистити свої права без професійної допомоги, то звертайтеся за захистом порушених прав до Управління захисту прав споживачів, оскільки до туристичних послуг застосовуються положення Закону України «Про захист прав споживачів». Відповідно до Положення про Держпродспоживслужбу, вона здійснює державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а також відповідно до Закону «Про захист прав споживачів», а саме статті 23, Головне Управління Держпродспоживслужби в Луганській області уповноважено накладати штрафи на суб’єктів господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування у разі порушення законодавства про захист прав споживачів.

Всім, хто планує провести свій відпочинок у подорожі, бажаємо вдалого відпочинку, якісного обслуговування та приємних вражень. Якщо Вам потрібна розширена інформація, консультація з питань, які цікавлять або турбують з приводу порушених Ваших прав, звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області: вул. Пивоварова, 2, м. Сєвєродонецьк, 93403.

Останні відео

Інфографіка

Корисні посилання

  • 315x124
  • 323 133

ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

На час дії воєнного стану інформація щодо діяльності Держпродспоживслужби надається за письмовими запитами.

ПРОСИМО ВИКОРИСТОВУВАТИ ВКАЗАНІ СПОСОБИ ПОДАННЯ ЗВЕРНЕННЯ

93405, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2

(06452) 6-80-15

Для звернень +380972122613

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45