Управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками.

За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції – об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об’єднань співвласників багатоквартирного будинку).

Для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку об’єднання за рішенням загальних зборів має право задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення.

Самостійне забезпечення об’єднанням утримання і експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у багатоквартирному будинку може здійснюватися безпосередньо співвласниками, а також шляхом залучення об’єднанням фізичних та юридичних осіб на підставі укладених договорів.

До компетенції правління (виконавчого органу об’єднання і підзвітного загальним зборам) відноситься укладення договорів про виконання робіт, надання послуг та здійснення контролю за їх виконанням.

Для фінансування самозабезпечення об’єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об’єднання.

Порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників встановлюються загальними зборами об’єднання відповідно до законодавства та статуту об’єднання.

Об’єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» та статутом об’єднання.

Отже, якщо усі функції (у тому числі проведення дератизації та дезінсекції) з управління багатоквартирним будинком передано об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку, об’єднання самостійно забезпечує здійснення робіт (послуг) з проведення дератизації та дезінсекції, і у разі укладання з відповідною організацією договорів на проведення дератизації та дезінсекції здійснює контроль за їх виконанням.

Якщо функції з управління багатоквартирним будинком за рішенням загальних зборів об’єднання передано управителю, відносини з управління регулюються договором, укладеним між об’єднанням і управителем.

У разі обрання органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, відносини з управління регулюються договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, який від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя.

Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типовий договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712 «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком».

Відповідно до пункту 10 Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 712, під час надання послуги з управління управитель забезпечує виконання робіт та послуг з утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку та прибудинкової території, що входять до кошторису витрат на утримання будинку та прибудинкової території, з урахуванням обов’язкового переліку робіт та послуг, що затверджується Мінрегіоном, та з дотриманням:

  • встановлених стандартів, нормативів, норм, порядків і правил щодо якості житлово-комунальних послуг;
  • вимог до якості, в тому числі щодо періодичності виконання (надання) таких робіт (послуг), визначених договором управління.

Обов’язковий перелік робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, затверджений наказом Мінрегіону від 27.07.2018 № 190 є таким, що забезпечує належний санітарно-гігієнічний, протипожежний, технічний стан будинку та прибудинкової території, та до якого включено роботи (послуги) з проведення дератизації та дезінсекції.

У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління, у томи числі робіт (послуг) з проведення дератизації та дезінсекції співвласник має право викликати управителя для перевірки її якості.

Перевірка якості послуги з управління здійснюється згідно Порядку проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1145.

За результатами перевірки якості послуги з управління складається акт-претензія, який підписується співвласником та управителем.

У разі неприбуття управителя (його представника) в установлений договором управління строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується співвласником та не менш як двома іншими співвласниками, які проживають (розташовані) у сусідніх приміщеннях, і надсилається управителю рекомендованим листом.

Управитель протягом п’яти робочих днів вирішує питання про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, зокрема шляхом здійснення перерахунку вартості послуги з управління, або видає (надсилає) співвласникові обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії.

У разі ненадання управителем відповіді в установлений строк претензії співвласника вважаються визнаними таким управителем.

Отже, якщо функції (усі або частина функцій, у тому числі проведення дератизації та дезінсекції) з управління багатоквартирним будинком передано управителю або органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах обрано управителя, управитель забезпечує виконання робіт (послуг) з проведення дератизації та дезінсекції, а у разі їх ненадання або надання неналежної якості здійснює перерахунок вартості послуги з управління.

Форма акту-претензії додається.

Останні відео

Інфографіка

Корисні посилання

  • 315x124
  • 323 133

ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

На час дії воєнного стану інформація щодо діяльності Держпродспоживслужби надається за письмовими запитами.

ПРОСИМО ВИКОРИСТОВУВАТИ ВКАЗАНІ СПОСОБИ ПОДАННЯ ЗВЕРНЕННЯ

93405, Луганська обл., м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 2

(06452) 6-80-15

Для звернень +380972122613

Приймальня
(06452) 6-80-15
Номер для звернень
+380972122613
Цілодобова Гаряча лінія (Call-центр)
(044) 364 77 80
Електронна пошта
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Графік роботи: пн-чт 8:00-17:00, пт 8:00-15:45
Обідня перерва: 12:00-12:45